ZOBACZ CO OFERUJEMY
Najwyższej jakości produkty w atrakcyjnej cenie
Urządzenia
Sprawdź czego naprawdę potrzebujesz
WINDA OSOBOWA
To zdecydowanie najpopularniejsze urządzenie dźwigowe z jakim mamy kontakt na co dzień. Instalowane jest w większości wieżowców w Polsce.
Nowa winda osobowa instalowana w budynkach mieszkalnych powinna spełniać wszystkie współczesne normy i wymagania.
Windy te występują w dwóch podstawowych odmianach: z górną maszynownią (pomieszczenie bezpośrednio nad stropem szybu) i bez maszynowni (zespół napędowy mieści się w szybie).
Istotne elementy dźwigu:
- Kabina: zespół dźwigu przeznaczony do przewozu osób lub towarów.
- Szyb dźwigowy: przestrzeń, w której porusza się kabina. Z reguły obudowana dnem podszybia, ścianami i stropem.
- Maszynownia: pomieszczenie, w którym znajduje się zespół napędowy (lub zespoły) i związane wyposażenie np. sterowanie.
- Zespół napędowy: jednostka zawierająca silnik i napędzająca dźwig.
- Prowadnice: Sztywne elementy zapewniające prowadzenie ramy kabinowej wraz z kabiną.
- Rama kabinowa: sztywna konstrukcja utrzymująca kabinę i jeżdżąca w prowadnicach.
- Przeciwwaga: masa oddzielnie prowadzona, równoważąca częściowo kabinę i zapewniająca docisk lin do koła napędzającego.
- Sterowanie: elektroniczna jednostka kontrolująca poruszanie się dźwigu.
Energooszczedność
Jedną z najważniejszych decyzji jest wybór jednostki napędowej dźwigu, ponieważ od tego zależą koszty eksploatacji, trwałość urządzeń a także komfort jazdy (łagodny start oraz dokładne i płynne zatrzymywanie na przystankach).
Napędy bezreduktorowe zbudowane na silnikach synchronicznych stało magnetycznych wyposażonych w magnesy trwałe. Napędy takie pracują przy bardzo niskich częstotliwości od 0,1 do 10 Hz i dlatego wymagają do współpracy wysokiej klasy falowników (przemienników częstotliwości) aby uzyskać płynną regulację obrotów silnika, szczególnie w zakresie najniższych częstotliwości.
CECHY WSPÓŁCZESNEJ WINDY
Dźwigi towarowe EN 81-3 /
Dyrektywa maszynowa 2006/42/EG
WINDA GASTRONOMICZNA
WINDA ELEKTRYCZNA BEZ MASZYNOWNI
Ten rodzaj windy został stworzony z myślą o zredukowaniu do minimum kosztów eksploatacji. Dzięki zastosowaniu energooszczędnych podzespołów takich jak wciągarka bez reduktorowa, przemiennik częstotliwości, ekonomiczne oświetlenie „led’owe”, zużycie energii elektrycznej przez windę zostało zredukowane o ponad 50 % w stosunku do zdecydowanej większości zainstalowanych dźwigów w Polsce. Dodatkowym atutem jest bezolejowa praca, co wpływa pozytywnie na środowisko, w którym mieszkamy.
Winda bez maszynowni to rozwiązanie, który z technologicznego punktu widzenia postrzegane jest jako jedna z największych innowacji w przemyśle dźwigowym na przestrzeni ostatnich kilku dekad. Dźwigi te cały niezbędny osprzęt w tym napęd oraz sterowanie usytuowane mają w górnej części szybu, dlatego takie dźwigi nie wymagają przeznaczenia dodatkowego pomieszczenia na umiejscowienie mechanizmów. Ma to wpływ na funkcjonalność całego systemu, który na tle starszych dźwigów wyróżnia się wieloma zaletami.Windy montowane całkowicie w szybie są obecnie głównym typem urządzeń transportu bliskiego montowanych w krajach Unii Europejskiej i powszechnie stosowanym na całym świecie. Szacuje się iż w Europie jest to około 75% nowych instalacji.
Zalety z zastosowania dźwigu bez maszynowni
- energooszczędność przez zastosowanie silników bez reduktorowych
- cicha i energooszczędna praca
- niskie koszty eksploatacji i serwisu windy
- brak konieczności wydzielania osobnego pomieszczenia
- maksymalne wykorzystanie przestrzeni szybu
- wykończenia kabin dostosowane do indywidualnych wymagań klienta