ZOBACZ CO OFERUJEMY

 Najwyższej jakości produkty w atrakcyjnej cenie

ECO

Energooszczędne podzespoły

ELEGANCJA 

W wysokiej jakości kabinie

Oszczędność miejsca

Niewielkie silniki bezreduktorowe

Indywidualizm

Projektowanie pod daną wielkość szybu

JAKOŚĆ

PONIEWAŻ DBAMY O KAŻDY DETAL

Urządzenia

 Sprawdź czego naprawdę potrzebujesz

OSOBOWE

TOWAROWE

GASTRONOMICZNE

BEZ MASZYNOWNI

WINDA OSOBOWA

To zdecydowanie najpopularniejsze urządzenie dźwigowe z jakim mamy kontakt na co dzień. Instalowane jest w większości wieżowców w Polsce.

Nowa winda osobowa instalowana w budynkach mieszkalnych powinna spełniać wszystkie współczesne normy i wymagania.

Windy te występują w dwóch podstawowych odmianach: z górną maszynownią (pomieszczenie bezpośrednio nad stropem szybu) i bez maszynowni (zespół napędowy mieści się w szybie).

Istotne elementy dźwigu:

  • Kabina: zespół dźwigu przeznaczony do przewozu osób lub towarów.
  • Szyb dźwigowy: przestrzeń, w której porusza się kabina. Z reguły obudowana dnem podszybia, ścianami i stropem.
  • Maszynownia: pomieszczenie, w którym znajduje się zespół napędowy (lub zespoły) i związane wyposażenie np. sterowanie.
  • Zespół napędowy: jednostka zawierająca silnik i napędzająca dźwig.
  • Prowadnice: Sztywne elementy zapewniające prowadzenie ramy kabinowej wraz z kabiną.
  • Rama kabinowa: sztywna konstrukcja utrzymująca kabinę i jeżdżąca w prowadnicach.
  • Przeciwwaga: masa oddzielnie prowadzona, równoważąca częściowo kabinę i zapewniająca docisk lin do koła napędzającego.
  • Sterowanie: elektroniczna jednostka kontrolująca poruszanie się dźwigu.

Energooszczedność

Jedną z najważniejszych decyzji jest wybór jednostki napędowej dźwigu, ponieważ od tego zależą koszty eksploatacji, trwałość urządzeń a także komfort jazdy (łagodny start oraz dokładne i płynne zatrzymywanie na przystankach).

Napędy bezreduktorowe zbudowane na silnikach synchronicznych stało magnetycznych wyposażonych w magnesy trwałe. Napędy takie pracują przy bardzo niskich częstotliwości od 0,1 do 10 Hz i dlatego wymagają do współpracy wysokiej klasy falowników (przemienników częstotliwości) aby uzyskać płynną regulację obrotów silnika, szczególnie w zakresie najniższych częstotliwości.

Indywidualne wykończenia

Kabina windy wykonana z najwyższą starannością – malowana proszkowo, wykładana blachą nierdzewną albo laminatem twardym o wymiarach umożliwiających korzystanie osobom niepełnosprawnym. Możliwość indywidualnie zaprojektowania windy według dokładnych wytycznych inwestora.

CECHY WSPÓŁCZESNEJ WINDY

Dźwigi towarowe EN 81-3 /

Dyrektywa maszynowa 2006/42/EG

  • Udźwig: 5 – 2000 kg
  • Jedno-, dwu-, lub trzystronna dostępność kabiny
  • Wysokość podnoszenia do 12 m
  • Drzwi szybowe: wychylne, jedno- lub dwuskrzydłowe
  • Z maszynownią w nadszybiu lub boczną
  • Prędkość podnoszenia: 0,1 do 0,6 m/s
  • Z chwytaczami na kabinie
  • Opcjonalnie z chwytaczami na napinaczach i na obcążkach łańcucha w przypadku pomieszczeń przechodnich usytuowanych pod szybem
  • Kabina i drzwi szybowe ocynkowane ogniowo

  • Ocynkowana ogniowo, samonośna konstrukcja szybu

  • Kompaktowy napęd ślimakowy

  • Mikroprocesorowe sterowanie cyfrowe, z kompletnym, niskowoltażowym

    okablowaniem w systemie plug-in (24V)

  • Kasety dyspozycji wyposażone w stacyjkę, w celu ograniczenia kręgu

    osób uprawnionych do obsługi

  • Potwierdzenie sygnałów dyspozycji, sygnał przybycia kabiny oraz sygnał

    lokalizacji kabiny

  • System diagnostyczny

  • Oświetlenie kabiny

  • Oświetlenie szybu

  • Dokumentacja dostarczana w ponad 20 językach europejskich

  • Blaszane poszycie samonośnej konstrukcji szybu

  • Systemy zamknięcia kabiny i zabezpieczenia ładunku

  • System sterowania z przetwornicą częstotliwości

  • Systemy zabezpieczenia przed przeciążeniem

  • Materiał i wykończenie dźwigu wedle życzenia klienta

  • Domofony

  • Dźwigi w wykonaniu przeciwwybuchowym

  • Dźwigi okrętowe

  • Ochrona instalacji elektrycznej przed wniknięciem wody i obcych ciał stałych

    (IP-rating)

  • Rozwiązania specjalne przy ograniczonej wielkości szybu

  • Rozwiązania specjalne wedle życzenia klienta

WINDA GASTRONOMICZNA

  • Udźwig: 5 – 300 kg
  • Jedno-, dwu-, lub trójstronna dostępność kabiny
  • Drzwi szybowe: gilotynowe, wychylne, jedno- i dwuskrzydłowe lub kombinacja obydwu typów
  • Drzwi szybowe z progiem na wysokości parapetu lub na poziomie posadzki
  • Z maszynownią w nadszybiu, podszybiu lub boczną
  • Prędkość podnoszenia 0,2 do 1,0 m/s
  • Z chwytaczami w przypadku pomieszczeń przechodnich usytuowanych pod szybem
  • Kabina ze stali nierdzewnej
  • Ocynkowana ogniowo konstrukcja szybu, przewidziana do obudowania. Krótki czas montażu poprzez wstępnie zmontowane elementy konstrukcji
  • Kompaktowy napęd ślimakowy
  • Mikroprocesorowe sterowanie cyfrowe, z kompletnym, niskowoltażowym okablowaniem w systemie plug-in (24V)
  • Kasety dyspozycji ze wskazaniem pozycji kabiny
  • Wizualne potwierdzenie sygnałów dyspozycji oraz akustyczny sygnał przybycia kabiny
  • System diagnostyczny
  • Szerokość: 350 – 1000 mm
  • Głębokość: 320 – 1000 mm
  • Wysokość: 600 – 1200 mm
  • Blaszane poszycie samonośnej konstrukcji szybu

  • Systemy zamknięcia kabiny i zabezpieczenia ładunku

  • System sterowania z przetwornicą częstotliwości

  • Systemy zabezpieczenia przed przeciążeniem

  • Materiał i wykończenie dźwigu wedle życzenia klienta

  • Domofony

  • Dźwigi w wykonaniu przeciwwybuchowym

  • Dźwigi okrętowe

  • Ochrona instalacji elektrycznej przed wniknięciem wody i obcych ciał stałych

    (IP-rating)

  • Rozwiązania specjalne przy ograniczonej wielkości szybu

  • Rozwiązania specjalne wedle życzenia klienta

WINDA ELEKTRYCZNA BEZ MASZYNOWNI 

Ten rodzaj windy został stworzony z myślą o zredukowaniu do minimum kosztów eksploatacji. Dzięki zastosowaniu energooszczędnych podzespołów takich jak wciągarka bez reduktorowa, przemiennik częstotliwości, ekonomiczne oświetlenie „led’owe”, zużycie energii elektrycznej przez windę zostało zredukowane o ponad 50 % w stosunku do zdecydowanej większości zainstalowanych dźwigów w Polsce. Dodatkowym atutem jest bezolejowa praca, co wpływa pozytywnie na środowisko, w którym mieszkamy.

Winda bez maszynowni to rozwiązanie, który z technologicznego punktu widzenia postrzegane jest jako jedna z największych innowacji w przemyśle dźwigowym na przestrzeni ostatnich kilku dekad. Dźwigi te cały niezbędny osprzęt w tym napęd oraz sterowanie usytuowane mają w górnej części szybu, dlatego takie dźwigi nie wymagają przeznaczenia dodatkowego pomieszczenia na umiejscowienie mechanizmów. Ma to wpływ na funkcjonalność całego systemu, który na tle starszych dźwigów wyróżnia się wieloma zaletami.Windy montowane całkowicie w szybie są obecnie głównym typem urządzeń transportu bliskiego montowanych w krajach Unii Europejskiej i powszechnie stosowanym na całym świecie. Szacuje się iż w Europie jest to około 75% nowych instalacji.

Zalety z zastosowania dźwigu bez maszynowni

  • energooszczędność przez zastosowanie silników bez reduktorowych
  • cicha i energooszczędna praca
  • niskie koszty eksploatacji i serwisu windy
  • brak konieczności wydzielania osobnego pomieszczenia
  • maksymalne wykorzystanie przestrzeni szybu
  • wykończenia kabin dostosowane do indywidualnych wymagań klienta

KABINY

NASZ STANDARD = WYSOKA JAKOŚĆ